Jakie umiejętności powinienem posiadać przystępując do warsztatów online?
|
- swobodnie poruszać się po systemie operacyjnym
- znać i stosować różne metody kompresji danych (ZIP, RAR)
- uruchamiać i korzystać z aplikacji biurowych
- wyszukiwać w Internecie oraz oceniać jakość uzyskanych informacji
- korzystać z pamięci zewnętrznych typu Flash (Pendrive)
- nagrywać dane na CD/DVD
- komunikować się przy pomocy dostępnych sposobów np.: e-mail, chat.
|
|
Czy muszę być w jakiś szczególny sposób zorganizowany rozpoczynając zajęcia online?
|
- Dobra organizacja, to połowa sukcesu. Należy dążyć do maksymalnie efektywnego wykorzystania czasu. Istotna jest przy tym realizacja celów, które powinny być adekwatne do możliwości ich osiągnięcia w określonym czasie. Trzeba przy tym pamiętać o regularnych przerwach w nauce, relaksie i czasie na refleksję. Ważne jest również przygotowanie stanowiska pracy. Wiele rzeczy powinno być pod ręką, aby w trakcie zajęć nie absorbować zbędnej uwagi.
|
|
Jestem wzrokowcem. Czy materiały przygotowane są dla wzrokowców, słuchowców i kinestetyków?
|
- Zasoby dydaktyczne zajęć są tak przygotowane, aby uwzględnić preferencje dotyczące patrzenia, słuchania i działania. Dlatego dla wzrokowców przygotowaliśmy mnóstwo ilustracji, schematów, przykładów graficznych, zrzutów ekranowych. Słuchowcy mają do dyspozycji udźwiękowiony materiał, filmy i możliwość dyskutowania z innymi uczestnikami. Kinestetycy mogą wykazywać się stałą aktywnością i uczestniczeniem w pracy zespołowej.
|
|
W jaki sposób będę pobierał materiały dydaktyczne?
|
- Zasoby dydaktyczne można pobierać ze strony internetowej, czyli tzw. platformy przygotowanej na potrzeby prowadzonych warsztatów online.
|
|
Czy w sytuacjach problemowych mogę liczyć na pomoc nauczyciela konsultanta, ewentualnie innych uczestników zajęć?
|
- Przez cały czas trwania zajęć opiekuje się słuchaczami nauczyciel konsultant. Jest on jednocześnie prowadzącym zajęcia i autorem materiałów dydaktycznych. Do rozwiązywania problemów powoływane jest również forum dyskusyjne, na którym słuchacze mogą wymieniać się doświadczeniami. Do interwencji tzw. natychmiastowych można korzystać z chatu i tam na żywo rozwiązywać problemy. Dodatkowo uruchamiamy także wideokonsultacje i specjalne połączenia zdalne. Więcej na ten temat można przeczytać w pomocy .
|
|
Jaki jest termin odpowiadania na ćwiczenia lub prace kontrolne?
|
- Przyjęliśmy, że odpowiedź prowadzącego na zaistniałe problemy, ćwiczenia, prace kontrolne czy posty, nie powinna przekraczać 48h. Często reagujemy szybciej, ale zależy to od ilości słuchaczy i rodzaju problemu.
|
|
Będę uczestniczyła po raz pierwszy w warsztatach online. Czy mogłabym prosić o jakieś wskazówki? Na co zwrócić uwagę, o czym warto pamiętać?
|
- regularnym odbieraniu poczty elektronicznej (najlepiej codziennie)
- informowaniu o zmianie adresu e-mail i ewentualnej absencji (czasowej nieaktywności, np. spowodowanej wyjazdem, kłopotami z Internetem lub sprzętem)
- zapisywaniu hasła, nazwy użytkownika i przechowywaniu ich w bezpiecznym miejscu
- regularnym wykonywaniu kopii zapasowych danych.
Ponieważ zajęcia odbywają się poprzez Internet, dlatego zalecamy korzystanie z pomocy nauczyciela i innych, bardziej doświadczonych uczestników zajęć. Kontakty z grupą i prowadzącym mogą w znaczący sposób zniwelować występujące nieraz poczucie izolacji i osamotnienia. W razie problemów należy śmiało kontaktować się z nauczycielem.
Ponadto trzeba posiadać umiejętność czytania, tj. przeszukiwania i analizowania zasobów dydaktycznych oraz informacji znalezionych w Internecie. Na pewno przyda się też umiejętność sporządzania notatek. Do tego trzeba pamiętać, że uczestnik powinien dobrze gospodarować czasem, być zaangażowany i zmotywowany do nauki.
Warsztaty online dają dużą swobodę w realizowaniu zajęć (czas, miejsce, tempo). Najlepsze jednak efekty uzyskuje się poprzez regularną naukę. Lepiej więc mniej, a systematycznie, niż dużo i nieregularnie.
|
|
Z jakimi sposobami komunikacji mogę spotkać się na zajęciach?
|
- Komunikujemy się poprzez e-mail, forum dyskusyjne i chat. Wcale jednak nie ograniczamy się do możliwości komunikacji, jakie daje platforma szkoleniowa. Słuchacze i prowadzący mogą rozmawiać przez GG lub wykorzystywać inne możliwości, np wideokonsultacje lub specjalne zdalne połączenia między komputerami (więcej...).
|
|
Czy przystępując do warsztatów internetowych powinnam zaopatrzyć się w jakieś oprogramowanie?
|
- Większość materiałów dydaktycznych utworzona jest w formacie pdf. Program Adobe Reader, którym czytamy te pliki można pobrać z naszej platformy. Konieczny jest również program do odtwarzania filmów w formacie WMV np. Windows Media Player, który jest jednym z programów systemu Windows.
- Pozostałe programy potrzebne do realizacji zajęć dostarczamy w wersji pełnej (jeżeli są bezpłatne) lub trial (w sytuacjach, kiedy ich działanie jest ograniczone czasowo).
|